לצד הגרי"מ לאו: ביידן מבקר כעת ב"יד ושם" | מתעדכן

שלמה ריזל ואיתי גדסי 1 Comment on לצד הגרי"מ לאו: ביידן מבקר כעת ב"יד ושם" | מתעדכן

עם נחיתתו של מטוס האייר פורס 1 הנשיאותי בנתב"ג התקיים טקס קבלת פנים לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד וראש הממשלה החליפי נפתלי בנט | כעת הנשיא ביידן מבקר ב"יד ושם" | כל העדכונים

צילום: לע"מ
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

18:00 – הנשיא ג'ו ביידן עורך בשעה זו את ביקורו ביד ושם, לצד הנשיא וראש הממשלה, בליווי הגרי"מ לאו.

15:46 – נשיא ארה"ב ג'ו ביידן החל את נאומו בטקס קבלת הפנים.

ביידן: "אבי סיפר לנו כילד על מה שקרה בשואה והכניס בנו את המחויבות. נחזק את הקשר בין ישראל לארה"ב בביקור הזה עוד יותר, ביקרתי כאן עוד בתקופת גולדה מאיר זמן קצת לפני פתיחת מלחמת יום הכיפורים. רבין היה שם. הייתה לי הזכות לחיות לצד ההיסטוריה של המדינה הזו. זה הביקור העשירי שלי כאן. הקשר חזק עד העצם".

"נעמיק את השותפות ונייצר יותר יציבות, קשר יותר טוב לכל עמי האזור. זו הסיבה שעלינו לדון במחויבות העמוקה והמתמשכת שלי לפתרון שתי המדינות. נילחם באנטישמיות בכל מקום. הבטחת "לעולם לא עוד" קיימת" דברי ביידן.

15:42 – ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד החל את נאומו בטקס קבלת הפנים בנתב"ג.

לפיד: "אדוני הנשיא, זהו ביקור היסטורי, וגם ביקור מאוד אישי. היסטורי מפני שהוא מבטא את הקשר ה-UNBREAKABLE בין שתי המדינות שלנו. את המחויבות שלנו לערכים משותפים. לדמוקרטיה, לחופש, ולזכותו של העם היהודי למדינה משלו. זהו ביקור אישי, מפני שהיחסים שלך עם ישראל היו תמיד אישיים. פעם הגדרת את עצמך כציוני. אמרת שאין צורך להיות יהודי כדי להיות ציוני. צדקת, ובמקרה שלך: ציוני גדול ואחד החברים הטובים ביותר שהיו לישראל מעודה".

"בביקור שלך ננהל שיחות על סוגיות של ביטחון לאומי. נשוחח על בניית ארכיטקטורה ביטחונית וכלכלית חדשה עם עמי המזרח התיכון בעקבות הסכמי אברהם והישגי פסגת הנגב. נשוחח על הצורך ליצור מחדש קואליציה עולמית חזקה שתעצור את תכנית הגרעין האיראנית. לכל אלה יהיה עוד זמן. כרגע אנחנו פשוט שמחים לראות אותך אדוני הנשיא. השמחה הפשוטה והאמיתית שגורמת פגישה מחודשת עם חבר טוב. ברוך בואך לישראל, אדוני הנשיא" דברי לפיד.

15:39 – נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג החל את נאומו בטקס קבלת הפנים בנתב"ג.

הרצוג: ״אדוני הנשיא, ברוך הבא לישראל, אחינו יוסף! עם ישראל מקבל אותך בברכה לארץ הקודש, בזרועות פתוחות ובלב שמח, בדיוק כפי שיוסף, בנו של יעקב אבינו, חיפש את אחיו. כאן, אדוני הנשיא, אתה באמת בן בית. כמו יוסף התנכ״י, אתה איש חזון ומנהיג, אשר חש מחויבות לקדם את ארצות הברית, את המזרח התיכון, את העולם כולו, ואת מדינת ישראל".

"אדוני הנשיא, היית ידיד אמת ותומך עקבי של מדינת ישראל ושל עם ישראל לאורך ימי חייך. בביקורך, תדון באתגרי הביטחון הנובעים ישירות מאיראן ומשלוחותיה, אשר מאיימות על ישראל ועל שכנותיה ובכך מסכנות את האזור כולו. כולי תקווה ותפילה כי מסע זה יעזור לקדם חזון אזורי של שגשוג, השתלבות, שלום, וביטחון למען אזורנו כולו" דברי הרצוג.

ידידי הטוב, ברוך הבא, ברוך הבא לישראל, ברוך הבא הביתה.״

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נחת בישראל לפני זמן קצר, ויחל ממש בדקות הקרובות את ביקורו הראשון.

עם יציאתו מהמטוס ייערך טקס קבלת הפנים לנשיא במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה יאיר לפיד וראש הממשלה החליפי נפתלי בנט.

מהמשטרה נמסר כי: החל משעה 14:45 כביש 1 ייחסם לנסיעה ממחלף שפירים ועד למחלף סחרוב בשני הכיוונים. כמו כן תחסם הגישה לכביש 1 מכביש 6 במחלף בן שמן וממחלף נשרים, והתנועה תופנה לכביש 44, 444 ו-443.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חחחחחח חזזזזקקקקקק
    איזה תמונההההה
    כולם דוסים!!!!!!!!!!!!!!!! כיפה שחורה!!!!!!!